Cea mai importană revistă dedicată transportului public de persoane din țara noastră a organizat recent la Brașov o gală festivă prin care a recunoscut și răsplătit simbolic performanța în domeniu. Gala ZIUA CARGO dedicată transportului de călători, ediția 2023 s-a desfășurat timp de 2 zile în Poiana Brașov, la finalul lunii martie (28-29).
Conferința anuală dedicată transportului de călători a marcat de fapt finalul unui concurs intitulat RPTCY 2023 (Romanian Passenger Transport Company of the Year), și care a însemnat pentru compania orădeană OTL un prilej de a se remarca din nou printre cele peste 5800 de companii de transport de persoane din România. În urma jurizării, care a cuprins o serie diversă de criterii specifice, Oradea Transport Local a fost desemnată ca ocupanta locului 2, categoria transport urban.
”Muncă și pasiune” - acestea au fost motivele care au impresionat juriul și l-au determinat să acorde această recunoaștere companiei orădene, care s-a mai remarcat prin tehnologiile moderne implementate pentru pasageri, prin strategiile bine puse la punct pentru atragerea și fidelizarea călătorilor, ca și prin îmbunătățirea permanentă a calității serviciului: confort și siguranță prin achiziția unor flote performante, consumuri energetice reduse, dar și aplicații menite să asigure flexibilitatea.
În momentul de față, considerăm că suntem una dintre cele mai bine plasate companii de transport public din România, din punctul de vedere al vârstei flotei pe care o avem în dotare. De asemenea, suntem foarte bine puși la punct în legătură cu tot ceea ce înseamnă digitalizare, e-ticketing, aplicații pentru planificarea unei călătorii, de informare și pentru tot ceea ce înseamnă gestionarea ulterioară a informațiilor pe care ți le oferă un sistem de urmărire a vehiculului în timp real, montat pe tramvai sau pe autobuz. Nu avem pretenția să transportăm 100% din populația orașului, dar trebuie să avem un procent între 25 și 35% care să folosească transportul public. Transportul public local este un indicator a calității vieții și nu poate să rămână în urma orașului. Iar dacă orașul se dezvoltă mai repede decât celelalte orașe din România, e firesc să ținem pasul cu această dezvoltare.
Un alt aspect important care a contat pentru juriu în acordarea premiului a fost planul de viitor, foarte bine conturat al companiei: dezvoltarea unui sistem de tren metropolitan, care să ofere serviciul de transport cu tramvaiul în comunele limitrofe, linie care să ajungă până în centrul orașului, un proiect de achiziționare de tramvaie noi, un proiect de modernizare completă a depoului de tramvaie, construcția unei noi autobaze destinate flotelor electrice, mai ales că există și intenția de a achiziționa 40 de astfel de autobuze.
Mai trebuie precizat că Oradea este singurul oraș din România care a participat la toate edițiile Concursului European de conducere a tramvaielor, iar în luna iunie a acestui an OTL va fi gazda acestui eveniment, care va beneficia de invitați din 25 de orașe europene.